Apa Yang Kita Selalu Lupa..

Ya Allah, Ya Tuhanku! Rahmatilah aku dengan Al-Quran dan jadikanlah Al-Quran bagiku sebagai pemimpin, cahaya, petunjuk dan rahmat.
Ya Allah, Ya Tuhanku! Ingatkanlah aku apa yang aku terlupa. Ajarkanlah aku daripada Al-Quran apa yang aku jahil. Berikanlah aku kemampuan membacanya sepanjang malam dan siang; dan jadikanlah Al-Quran itu hujah bagiku. Tumbuhkanlah kecintaanku pada Al-Quran. Jadikan ia perisaiku,teman hidupku di dunia, penghibur kesepianku di dalam pusara dan penyelamat diriku pada hari kiamat kelak.
Ya Allah, jadikanlah Al Quran penyuluh jalan meniti sirat, teman ke syurga dan pendinding api neraka. Perkenankanlah wahai tuhan sekalian alam...

Hit Counter (1/12/08~now)

Saturday, July 04, 2009

Lamb Chop...

Smlm belnja bli ikan macarel, ayam n daging kambing. Nak msk apa yek ari ni? Thap kemalasan ari ni agk normal..tp rsa cam tak nak mkn nasi. Tnya hubby nak mkn apa ari ni? Cepat je dia ckp lamb chop. Emmm... k gak idea tu. So aku cari la apa bhn2 yg blh aku jd kan set western food aku ari ni, jgung tin ada...tomato ada...french fries ada...timun? Alamak smlm lupa bli lak..yg ada dah kering, igt nak buang je tp bila potong 2, tgk dlm dia k lg..so aku buang kulit potong2 kecik dah blh jd bhn tmbahan sald, thousand island ada..(t.ksh mak abh psl tlng poskan, kalau x kempunan nak mkn hihihihi)...kentang? dah abis!!! hubby cpt je ckp, "x pe...x pe itu blh diurus". Maksudnya dia akn ke kedai la tu...nasib ada mini market yg agk dkat dgn rmh aku ni..alang2 hubby nak gi kedai tu aku apa lg list down la apa2 brg yg dah 'e..lek' kat teratak buruk aku ni...
Dlm 1 jam++ kemudian..siap pun western food aku ari ni. Penat2 msk..ank aku Akmal lak x nak mkn..dah kenyang katanya. Apa taknya dr pg td asyk mkn roti coklat dia je..tak pe la, di'excuse'kan...

pas makan hubby terus senoning kepala...hihihi x tahan mkn kambing, tp nak gak mkn..nak buat camana lg? Emmm...tido je la rehatkan kepala. Ada petua apa2 ke kalau nak ilangkan sakit kepala bg yg tak thn makan daging kambing ni...?

0 ulasan: