Apa Yang Kita Selalu Lupa..

Ya Allah, Ya Tuhanku! Rahmatilah aku dengan Al-Quran dan jadikanlah Al-Quran bagiku sebagai pemimpin, cahaya, petunjuk dan rahmat.
Ya Allah, Ya Tuhanku! Ingatkanlah aku apa yang aku terlupa. Ajarkanlah aku daripada Al-Quran apa yang aku jahil. Berikanlah aku kemampuan membacanya sepanjang malam dan siang; dan jadikanlah Al-Quran itu hujah bagiku. Tumbuhkanlah kecintaanku pada Al-Quran. Jadikan ia perisaiku,teman hidupku di dunia, penghibur kesepianku di dalam pusara dan penyelamat diriku pada hari kiamat kelak.
Ya Allah, jadikanlah Al Quran penyuluh jalan meniti sirat, teman ke syurga dan pendinding api neraka. Perkenankanlah wahai tuhan sekalian alam...

Hit Counter (1/12/08~now)

Tuesday, July 21, 2009

Lagu Buat Hubby Tercinta...

Sekarang aku dah berada di Malaysia hampir seminggu bersama dengan anak dan keluarga...setiap hari juga aku akn menghubungi hubby yg jauh di Perancis. Jauh....tp ingatan dan rasa rindu yang aku tanggung ttp sama.

Tercipta Untukku by Ungu

Menatap indahnya senyuman di wajahmu
Membuat ku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cinta terindah
Saat kau peluk mesra tubuhku

Banyak kata
Yang tak mampu kuungkapkan
Kepada dirimu

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Di setiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Di setiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Di setiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu

Endless Love- by Diana Ross

My love,
There´s only you in my life
The only thing that´s bright
My first love,
You´re every breath that I take
You´re every step I make

And I
I-I-I-I-I
I want to share
All my love with you
No one else will do...

And your eyes
Your eyes, your eyes
They tell me how much you care
Ooh yes, you will always be
My endless love

Two hearts,
Two hearts that beat as one
Our lives have just begun
Forever ohhhhhh
I´ll hold you close in my arms
I can´t resist your charms

And love
Oh, love
I´ll be a fool
For you,
I´m sure
You know I don´t mind
Oh, you know I don´t mind

´Cause you,
You mean the world to me oh
I know I know
I´ve found in you
My endless love
Oooh-woow
Boom, boom..

And, yes
You´ll be the only one
´Cause NO one can deny
This love I have inside
And I´ll give it all to you
My love
My love, my love
My endless love

0 ulasan: