Apa Yang Kita Selalu Lupa..

Ya Allah, Ya Tuhanku! Rahmatilah aku dengan Al-Quran dan jadikanlah Al-Quran bagiku sebagai pemimpin, cahaya, petunjuk dan rahmat.
Ya Allah, Ya Tuhanku! Ingatkanlah aku apa yang aku terlupa. Ajarkanlah aku daripada Al-Quran apa yang aku jahil. Berikanlah aku kemampuan membacanya sepanjang malam dan siang; dan jadikanlah Al-Quran itu hujah bagiku. Tumbuhkanlah kecintaanku pada Al-Quran. Jadikan ia perisaiku,teman hidupku di dunia, penghibur kesepianku di dalam pusara dan penyelamat diriku pada hari kiamat kelak.
Ya Allah, jadikanlah Al Quran penyuluh jalan meniti sirat, teman ke syurga dan pendinding api neraka. Perkenankanlah wahai tuhan sekalian alam...

Hit Counter (1/12/08~now)

Wednesday, June 03, 2009

Buat Apa Yek!!!

Selama ni kalau penat kerja aku mesti mengeluh nak berenti kerja nak jadi housewife sepenuh masa..walaupun sebenarnya aku bergurau je..masa tu aku tak tau camana feel kalau seharian duk rmh..n buat kerja rumah yang sentiasa berulang2 sama setiap ari..la ni sjak bergelar suri rumah sepenuh masa baru la aku rasa...camana org yg selalu mengeluh x dpt keje n duk rmh sbg full housewife...hihihi baru padan muka..tiap2 ari bgun tdo msti terpikir "nak buat apa yek?" Awal2 tu kira thap tention aku kdng2 agk melampau gak..n ditambah lagi rndu nak blk Msia..tp alhamdulillah lama2 ok sikit2..(tp kdng2 tu ada lg feelingnya ;P)

Tiap2 ari apa aktiviti aku? Ni jadual aku kalau dlm keadaan normal hihihi..first pas bgun tdo aku buat breakfast, pas tu godeh2 komp tgk email/ layan sape2 chat/surf apa2 yg patut, then masak tghari..tu pun kalau x amk Akmal kat sek..tp selalunya hubby yg gi antar n amik..maklum la porot dah mkin boyot..x larat nak jln jauh, pas masak...makan. Bila dah kenyang, mulakan pula sesi teaching Akmal (spelling/reading). After that, sementara tunggu mata ngantuk aku buat la Soduku aku..(la ni dah level 4/5 tak sabar nak beli level 6 lak), bgun dr tido tunggu hubby balik dr lab n buat lak minum petang..sekarang ni kalau nak tnggu mlm dah lambat...(daylight saving) apa taknya waktu solat maghrib la ni kul 10 lbh baru msuk, kul 8 lbh kami makan mlm sambil tgk berita TV3..,then buat n edit2 blog, kalau x ada idea tgk sinetron Intan yg x abis2 tu.. atau buat ABM (bahasa pendidikan= Alat Bantu Mengajar) Akmal. Tapi biasanya waktu malam tak banyak bende yang blh aku buat, pas solat maghrib, ngaji jab pas tu tgk jam dah hampir kul 10 lebih. so apa yang blh dibuat selain dr melayan Akmal dan buat apa2 yang patut. Bila time nak tido lak tugas wajib hubby bacakan Akmal buku cerita Dora dan aku biasanya baca novel . Novel yg terkini "Confessions of a Shopaholic" buku tu aku baca dah berminggu2 sebenarnya tp x abis2 gak pasal kalau bila sampai time gian aku buat soduku semua tu aku dah tak igt..n ditambah lagi klau aku baca buku dlm keadaan baring so tau2 je apa kesudahannya...aku pun ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....................bonne nuit!

mula2 saje je buat..isi masa lapang, lama2 jadi gian wink

0 ulasan: