Apa Yang Kita Selalu Lupa..

Ya Allah, Ya Tuhanku! Rahmatilah aku dengan Al-Quran dan jadikanlah Al-Quran bagiku sebagai pemimpin, cahaya, petunjuk dan rahmat.
Ya Allah, Ya Tuhanku! Ingatkanlah aku apa yang aku terlupa. Ajarkanlah aku daripada Al-Quran apa yang aku jahil. Berikanlah aku kemampuan membacanya sepanjang malam dan siang; dan jadikanlah Al-Quran itu hujah bagiku. Tumbuhkanlah kecintaanku pada Al-Quran. Jadikan ia perisaiku,teman hidupku di dunia, penghibur kesepianku di dalam pusara dan penyelamat diriku pada hari kiamat kelak.
Ya Allah, jadikanlah Al Quran penyuluh jalan meniti sirat, teman ke syurga dan pendinding api neraka. Perkenankanlah wahai tuhan sekalian alam...

Hit Counter (1/12/08~now)

Wednesday, June 17, 2009

Poning...

Pening..pening..nak pikir, rsa cam ada batu je dlm kpala aku ni..bukan psl politik ke hapa yg aku pikirkan...Tp psl aku nak deliver kat mana? Mungkin kalau org lain...dia anggap bende ni remeh je. Tapi bagi aku, bende yg remeh ni bkn sebarangan remehnya...tinggalkan hubby 5 bln duk sendirian kat sini. Klau ada aku dgn Akmal ada mmg gamat rmh ni tp bila kitaorg x ada msti hubby sedih sunyi sorg2, puasa sorg2, raya sorg2, ada prob n susah ati sorg2...Kalau diikutkan ati mmg nak bsalin kat sini je di sisi hubby...walaupun kat Msia ada mak abh tp hubby tak ada di sisi lain rasanya...n bila bincang dgn hubby pun dia galakkan aku blk Msia...makin sedih bila aku dengar. Mcm2 tanggapan yang aku buat...tp mungkin krn org lelaki sudut pertimbangan dan pemikirannya lebih jauh dan bercabang2, tak cam perempuan lbh bnyk ikut hati dan emo.

Akhirnya, bila aku pikir2, timbang2 n sukat2 mmg lebih baik la aku blk...wlaupun dgn berat hati dan sedih terpaksalah aku berkorban sedikit, tak blh ikut hati n prasaan aku je...demi kepentingan bende2 lain yang aku kena settlekan kat sana...semoga segala urusan dan niat baik aku akan dipermudahkan dan berjalan dengan baik. Amin......

0 ulasan: